Respectarea cerințelor legale și de reglementare este o provocare cu care ne confruntăm în toate țările în care ne desfășurăm activitatea. Cu toate acestea, nu numai că ne ridicăm la înălțimea acestei provocări, ci mergem dincolo de ea, deoarece facem din conformitate și integritate o prioritate de bază, zilnică pentru asociații noștri.
Sonepar se angajează să respecte cele mai înalte standarde etice, sociale și de mediu. Ne propunem să fim un cetățean corporativ responsabil în toate țările în care ne desfășurăm activitatea.
În 2019, Sonepar a devenit primul grup din Franța care a fost declarat oficial conform cu toate cerințele legii anticorupție Sapin II din Franța. Această decizie a fost oficializată la 4 iulie 2019 de către Comitetul de executare al Agenției Franceze Anticorupție (Agenția Franceză Anticorupție – AFA). Sonepar a implementat toate cele opt măsuri și proceduri impuse de lege: un cod de conduită, o schemă de avertizare în interes public, o hartă a riscurilor, proceduri de diligență aplicate terților, proceduri de control contabil, un program de formare, o procedură disciplinară internă, o procedură de monitorizare internă și o evaluare a acestor măsuri.
Responsabilitate socială corporativă
Citiți raportul nostru CSR bazat pe strategia pe termen lung a Grupului Sonepar.
Lupta împotriva fraudei
Vorbiți!
La Sonepar, ne angajăm să promovăm o cultură a integrității, transparenței și responsabilității.
Pentru a sprijini acest angajament, am stabilit o politică de exprimare.
Atât asociații, cât și terții își pot exprima îngrijorările folosind linia "Speak Up".
De asemenea, asociații își pot contacta managerul, departamentul de resurse umane sau departamentul juridic și de conformitate.
Ce informații trebuie furnizate?
Toate rapoartele trebuie să fie cât mai factuale și complete posibil.
Rapoartele trebuie să conțină informații care să răspundă la următoarele întrebări:
- Ce s-a întâmplat?
- Când s-a întâmplat?
- Cine a fost, sau este, implicat?
- Sunt circumstanțele în curs de desfășurare?
- Care este riscul sau urgența situației?
- Cum știți despre aceste circumstanțe?
- Există martori sau alte persoane afectate de situație?
Dacă un reporter deține documente sau alte dovezi justificative, acestea pot fi, de asemenea, partajate prin intermediul platformei.
Rapoartele făcute prin intermediul Liniei Speak Up sunt tratate cu cea mai mare confidențialitate. Puteți alege să rămâneți anonim. Cu toate acestea, rețineți că un raport non-anonim va fi tratat mai eficient.
Sonepar interzice strict represaliile împotriva oricărei persoane care semnalează o problemă cu bună credință.
Confidențialitate și ne-retaliere
Urmărire și soluționare
După ce trimiteți un raport, echipa noastră de conformitate va analiza și va investiga problema în detaliu. Este posibil să fiți contactat pentru informații suplimentare, dacă este necesar. Ne angajăm să rezolvăm problemele în mod echitabil și să luăm măsurile corective adecvate atunci când este necesar.
Credem că fiecare are un rol în menținerea standardelor noastre de integritate. Prin utilizarea liniei Speak Up, ne ajutați să ne susținem valorile și să asigurăm un loc de muncă sigur, respectuos și conform pentru toți.
Vă mulțumim pentru angajamentul dumneavoastră față de integritate!
Această platformă este furnizată de o terță parte independentă care a fost selectată de Sonepar. Suspiciunile și incidentele pot fi raportate în 20 de limbi diferite în orice moment – 24 de ore pe zi.
Procesul de raportare este criptat și protejat prin parolă, iar toate comunicările cu denunțătorul au loc pe această platformă securizată.