Toți dedicați, Toți conformi

Respectarea cerințelor legale și de reglementare este o provocare cu care ne confruntăm în toate țările în care ne desfășurăm activitatea. Cu toate acestea, nu numai că ne ridicăm la înălțimea acestei provocări, ci mergem dincolo de ea, deoarece facem din conformitate și integritate o prioritate de bază, zilnică pentru asociații noștri.

Sonepar se angajează să respecte cele mai înalte standarde etice, sociale și de mediu. Ne propunem să fim un cetățean corporativ responsabil în toate țările în care ne desfășurăm activitatea.


În 2019, Sonepar a devenit primul grup din Franța care a fost declarat oficial conform cu toate cerințele legii anticorupție Sapin II din Franța. Această decizie a fost oficializată la 4 iulie 2019 de către Comitetul de executare al Agenției Franceze Anticorupție (Agenția Franceză Anticorupție – AFA). Sonepar a implementat toate cele opt măsuri și proceduri impuse de lege: un cod de conduită, o schemă de avertizare în interes public, o hartă a riscurilor, proceduri de diligență aplicate terților, proceduri de control contabil, un program de formare, o procedură disciplinară internă, o procedură de monitorizare internă și o evaluare a acestor măsuri.

Responsabilitate socială corporativă

Citiți raportul nostru CSR bazat pe strategia pe termen lung a Grupului Sonepar.




Lupta împotriva fraudei

Cu toții trebuie să ne jucăm rolul în lupta împotriva fraudei. Știați că unii dintre furnizorii noștri au fost abordați de fraudatori care pretind a fi asociați ai Grupului Sonepar?
Cod de conduită SONEPAR

Codul de conduita

Codul de conduită al Grupului este documentul de referință pentru conformitatea și integritatea globală în cadrul Sonepar.
Acesta este actualizat în mod regulat cu cele mai recente evoluții în materie de reglementare, cele mai bune practici și cartografierea riscurilor legate de corupția și traficul de influență al Sonepar.

Codul de conduita pentru furnizori

Furnizorii noștri au obligația de a respecta Codul de conduită Sonepar, toate legile și
reglementările aplicabile, obligațiile contractuale și condițiile prezentului Cod de
conduită al furnizorului.
Conflictul de minerale și Drepturile omului

Declarație privind "
Conflictul de minerale"

Sonepar este profund angajată în ceea ce privește aprovizionarea responsabilă, ca parte importantă a strategiei sale de CSR. Facem tot ce ne stă în putință pentru a ne asigura că produsele și componentele furnizorilor noștri nu contribuie la un impact negativ asupra drepturilor omului.

Politica privind drepturile omului

În calitate de lider mondial în distribuția B-to-B a produselor electrice și a soluțiilor și serviciilor conexe, Sonepar este un jucător influent pe tot lanțul său valoric.

Așa cum este stabilit în Codul său de conduită, Sonepar se angajează să ofere un mediu de lucru care să asigure că toți asociații sunt tratați corect, egal și decent. Credem că fiecare are dreptul de a fi tratat cu demnitate și respect.

Politica noastră privind drepturile omului detaliază în continuare angajamentele noastre. Aceasta se aplică tuturor filialelor operaționale Sonepar. De asemenea, poate fi pusă la dispoziția părților noastre interesate externe pentru a oferi orientări pentru toată lumea și pentru a face clare așteptările noastre față de Codul de conduită al furnizorilor.
Conformitatea SONEPAR

Cum să semnalezi o problemă

Pentru asociați, sesizarea problemei către managerul lor este opțiunea preferată. Aceștia pot contacta, de asemenea, sediul central al Sonepar, Departamentul local de resurse umane sau Biroul consilierului general al grupului la groupcompliance(at)sonepar.com.

Un sistem confidențial, extern de raportare a avertizorilor este disponibil și pentru terții sau asociații care doresc să facă un raport fără a interacționa direct cu personalul Sonepar.

Programul de conformitate al Sonepar

Codul de conduită al Sonepar, precum și politicile și procedurile aferent, fac parte dintr-un program cuprinzător de conformitate al grupului. Acesta include, de asemenea, campanii educaționale și de informare, cartografierea riscurilor, raportare, denunțare, evaluări și audituri.


Vorbiți!




La Sonepar, ne angajăm să promovăm o cultură a integrității, transparenței și responsabilității.

Pentru a sprijini acest angajament, am stabilit o politică de exprimare.

Atât asociații, cât și terții își pot exprima îngrijorările folosind linia "Speak Up".

De asemenea, asociații își pot contacta managerul, departamentul de resurse umane sau departamentul juridic și de conformitate.


Ce este "Speak Up Line"?


Speak Up Line este un serviciu dedicat care permite asociaților, contractorilor, furnizorilor și altor părți interesate să raporteze îngrijorări în mod anonim sau deschis. Acest serviciu este disponibil 24/7 și asigură că vocea dumneavoastră este auzită, iar preocupările dumneavoastră sunt abordate prompt și profesionist.

Când să folosesc linia Speak Up?

Puteți utiliza Speak Up Line pentru a raporta aspecte legate de drepturile omului, fraudă, corupție, trafic de influență, confidențialitatea datelor, hărțuire, sancțiuni și embargouri internaționale, sănătate și siguranță, mediu, discriminare, infracțiuni și alte delicte.

La telefon
Găsiți numărul dumneavoastră local în ghidul alăturat
Online
Prin portalul nostru web securizat la sonepar
Email
Prin email la căsuțele poștale locale de conformitate







Ce informații trebuie furnizate?










Toate rapoartele trebuie să fie cât mai factuale și complete posibil.


Rapoartele trebuie să conțină informații care să răspundă la următoarele întrebări:


- Ce s-a întâmplat?


- Când s-a întâmplat?


- Cine a fost, sau este, implicat?


- Sunt circumstanțele în curs de desfășurare?


- Care este riscul sau urgența situației?


- Cum știți despre aceste circumstanțe?


- Există martori sau alte persoane afectate de situație?


Dacă un reporter deține documente sau alte dovezi justificative, acestea pot fi, de asemenea, partajate prin intermediul platformei.











Rapoartele făcute prin intermediul Liniei Speak Up sunt tratate cu cea mai mare confidențialitate. Puteți alege să rămâneți anonim. Cu toate acestea, rețineți că un raport non-anonim va fi tratat mai eficient.




Sonepar interzice strict represaliile împotriva oricărei persoane care semnalează o problemă cu bună credință.
















Confidențialitate și ne-retaliere











Urmărire și soluționare






După ce trimiteți un raport, echipa noastră de conformitate va analiza și va investiga problema în detaliu. Este posibil să fiți contactat pentru informații suplimentare, dacă este necesar. Ne angajăm să rezolvăm problemele în mod echitabil și să luăm măsurile corective adecvate atunci când este necesar.


Credem că fiecare are un rol în menținerea standardelor noastre de integritate. Prin utilizarea liniei Speak Up, ne ajutați să ne susținem valorile și să asigurăm un loc de muncă sigur, respectuos și conform pentru toți.


Vă mulțumim pentru angajamentul dumneavoastră față de integritate!



Cum să raportați o problemă

Această platformă este furnizată de o terță parte independentă care a fost selectată de Sonepar. Suspiciunile și incidentele pot fi raportate în 20 de limbi diferite în orice moment – ​​24 de ore pe zi.

Procesul de raportare este criptat și protejat prin parolă, iar toate comunicările cu denunțătorul au loc pe această platformă securizată.


Certificări ISO
9001
14001
45001